Standardne makrobiotičke preporuke

Najmanje 50% količine svakog kuvanog obroka treba da se sastoji od integralnih žitarica u zrnu, pripremljenih na različite načine. Među integralne namirnice koje vam preporučujemo spadaju: integralni pirinač, integralna pšenica, hleb od integralne pšenice, čapati od integralne pšenice, rezanci od integralne pšenice, ječam, proso, ovas, ovseni griz, kukuruz u zrnu, kukuruz na klipu, kukuruzni griz, griz od heljde, rezanci od heljde, raž, raženi hleb itd;

Približno 5% količine svakodnevne hrane treba da sačinjava miso supa (1-2 činijice). Ova supa ne treba da bude suviše slana. Među njenim sastojcima treba da budu različite vrste povrća, algi, mahunarki i žitarica. Često mjenjajte recept;

Oko 20-30% svakog obroka može sadržavati povrće: 2/3 ovog povrća treba da bude pripremljeno na različite načine, kao što su pirjanje, kuvanje na pari, kuvanje u vodi i pečenje; do 1/3 uzimajte kao sirovu salatu. Izbjegavajte majonez i industrijske prelive.

Od 10-15% svakodnevne hrane treba da sačinjavaju kuvane mahunarke i alge. Za svakodnevnu upotrebu koristite azuki, leblebije, sočivo, crni pasulj. Ostale mahunarke su samo za povremenu upotrebu. Alge, kao što su hidžiki, kombu, vakame, nori, agar-agar… možete pripremati na različite načine. Ova jela začinite umjerenom količinom tamari sosa od soje i morskom solju;

Jedanput ili dvaput nedeljno možete jesti malu količinu bijele ribe. Način pripremanja mjenjajte svake sedmice. Dva do tri puta nedeljno možete takođe jesti i neki voćni desert, s tim što ćete koristiti voće koje raste u vašem kraju. Na primjer, ako živite u pojasu umjerene klime izbjegavajte tropsko i suptropsko voće. Nije preporučljivo uzimati voćni sok, mada po veoma toplom vremenu možete da pijete umjerene količine takvog soka.

Kao zakusku ili da nešto pregrizete, možete uzimati pržene sjemenke i pržene jezgraste plodove, blago posoljene, kao i sušeno voće i pržene mahunarke;

Među napitke koji se preporučuju za svakodnevnu upotrebu spadaju banča čaj, mu čaj, čaj od maslačka, kafa i čaj od žitarica, kao i svaki drugi tradicionalni čaj koji nema aromatični miris i stimulišući efekat;

Namirnice koje treba smanjiti na minimum ili izbegavati u oblasti umerene klime jesu sledeće:
- Meso, životinjske masnoće, životinjsko meso, mliječni proizvodi, puter;
- Tropsko i suptropsko voće i voćni sokovi; gazirana i vještačka pića; kafa, crni čaj i i svi aromatični stimulativni čajevi, kao što je i naš čaj od nane;
- Šećer, med, svi sirupi, saharin i razni vještački zaslađivači; pirinčani i ječmeni slad mogu se koristiti u veoma malim količinama da bi se neko jelo zasladilo ako je potrebno;
- Sve namirnice koje sadrže hemikalije: vještački obojene, tretirane zaštitnim sredstvima, prskane i sa drugim hemijskim dodacima. Sve rafinisane, glazirane žitarice, rafinisano brašno i njihovi derivati, masovno proizvedena industrijska hrana, uključujući sve konzervisane i smrznute namirnice;
- Ljuti začini, sve aromatične stimulativne namirnice, dodaci jelima i veštačka pića, takođe vještačko sirće;